Hier vind je de meest gestelde vragen over de webwinkel, betaalmethoden en het ruilen/retourneren. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons dan een berichtje, hieronder staat hoe je dat het beste kan doen. Bij voorkeur via deze twee mogelijkheden, via social media zijn we niet altijd in de gelegenheid te reageren.
FAQ
Ruilen en retourneren
-
Kan ik mijn aankoop ruilen?
Het ruilen van een artikel, op ons kantoor in Veenendaal, is alleen in overleg mogelijk.
Stuur een bericht naar: info@prchtg.nl en we beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. -
Help retouren te verminderen
Wij begrijpen heel goed dat je de tijd wil nemen om je items te bekijken. Omdat het nou eenmaal lastig is om goed in te schatten hoe het staat in je interieur of hoe de maat uitvalt.
We snappen natuurlijk dat retouren erbij horen en willen je zeker niet onnodig afschrikken. Want het liefste wat wij doen is mensen blij maken met al onze leuke items! Maar we wilen je wel vragen om op een verantwoorde manier bij ons een bestelling te plaatsen en zo nodig te retourneren. We willen iedereen bewust maken dat de retourenstroom van pakketjes wereldwijd erg groot is. De tijd van zomaar iets bestellen en alles gewoon weer retourneren is echt niet meer van deze tijd en niet goed voor het milieu. Hier staan wij dan ook niet achter en is niet vol te houden voor welke winkel dan ook.
We vragen dus om vooraf na te denken over welk item of welke maat je besteld en daar helpen we graag bij! Twijfel je over iets dan adviseren we je hier graag over via info@prchtg.nl. Op deze manier kunnen we teleurstelling en onnodige retouren voorkomen.
-
Mijn aankoop is beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?
Als je bestelling beschadigd is aangekomen, is dat vervelend. Stuur een email naar retour@prchtg.nl met daarin de melding van het probleem. Stuur daarbij duidelijke foto’s van de schade. Het is een van de voorwaarden van PostNL.
- 1 foto van de buitenverpakking met het verzendlabel zichtbaar
- 1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
- 3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s.
Wacht met het retour sturen van het pakket op onze instructies. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Beschadigde producten en foutieve leveringen worden uitsluitend retour genomen, na overleg met PRCHTG.
Verkeerde artikel ontvangen? Stuur ons zo snel mogelijk een mailtje op retour@prchtg.nl met foto’s zodat wij je een passende oplossing kunnen aanbieden.
-
Retourneren; stap voor stap
Als je je bestelling in huis hebt, heb je een wettelijke zicht- of bedenktermijn van 14 dagen. Meld je retour altijd aan via retour@prchtg.nl en vernoem je naam en ordernummer.
Artikelen die niet per mail zijn aangemeld, kunnen niet in behandeling worden genomen. Verzendkosten zijn voor eigen rekening. Custom made producten of producten die speciaal voor jou zijn besteld, kunnen niet geretourneerd worden.
We zorgen dat je betaling zo snel mogelijk wordt teruggestort nadat we je retour hebben nagekeken.Eigen risico
Retourneren is altijd voor eigen risico totdat wij de producten daadwerkelijk in goede conditie hebben ontvangen. Let op: Producten die zijn beschadigd tijdens het retourtransport, nemen wij niet retour. Dit ter beoordeling van PRCHTG.
Verloren retourpakketten worden niet terug betaald.
Tip: Kies voor verzekerde verzending, zeker bij dure en/of breekbare artikelen.Stuur alles in originele staat en verpakking terug en voeg de pakbon toe.
Productverpakking
Gebruik geen tape o.i.d. op de originele product verpakking. Gebruik altijd een omdoos/ verpakkingspapier o.i.d. om het artikel en gebruik daar níet de doos van de productverpakking voor.Hoe herken ik een productverpakking: Vaak zitten onze artikelen in een doos van de maker of leverancier met daarop: een print, stickers, wikkel of barcode van het product.
Zonder deze onbeschadigde verpakking nemen wij het artikel niet retour. Twijfel je? Stuur ons dan een foto of verzend je retour sowieso met een extra omdoos.Heb je een order geplaatst met gratis verzending en hou je een deel van de order?
Indien je een order heeft geplaatst met gratis verzending dan zijn wij genoodzaakt de verzendkosten toch in rekening te brengen indien achteraf het minimum orderbedrag voor gratis verzending niet meer wordt gehaald. De order komt immers niet meer in aanmerking voor gratis verzending. Wij zullen bij het terugstorten van het retour ontvangen product deze verzendkosten alsnog achteraf in rekening brengen.Uitgezonderd van retourneren
Custom made producten of producten die speciaal voor jou zijn besteld, kunnen niet geretourneerd worden.
Sale vanaf 50% mag niet retour, dit vermelden we duidelijk bij de product omschrijving.Retouradres:
PRCHTG
Afdeling logistiek |ERBA
Bobinesstraat 69
3903 KE VeenendaalStap voor stap
– Lees de retourvoorwaarden hierboven goed door;
– Meld je retour aan via retour@prchtg.nl en vermeld daarbij je naam en ordernummer;
– Wacht met terug sturen op een reactie van PRCHTG;
– Verpak je retour in de juiste verpakking en check of dit niet de productverpakking van het artikel is;
– Stuur het artikel naar bovengenoemd retouradres.
Webwinkel
-
Gratis verzenden
Voor verzendingen binnen Nederland rekenen wij €6,95 verzendkosten, vanaf €150,00 is verzending binnen Nederland gratis.
Voor de verzending naar Duitsland en België rekenen we €12,00 handelingskosten.Iedere bestelling verzenden wij , als extra service aan jou, verzekerd!
Is je pakket vermist of beschadigd aangekomen, dan kunnen wij dit snel samen oplossen. -
Kan ik iets reserveren voor de lancering?
We hebben veel unieke items in de webshop staan. Het is daarom niet mogelijk om voor een lancering een bepaald item te reserveren.
Via de nieuwsbrief en onze Instagram pagina kondigen we aan wanneer, en hoe laat, er weer iets moois aan komt.
Om iedereen een eerlijke kans te geven op een uniek PRCHTG item reserveren we daarom niet.Heb je een item gezien uit de vaste collectie, dan kan je altijd even mailen met de vraag. Mail dan naar: info@prchtg.nl
-
Hebben jullie cadeaubonnen?
Zeker! Met onze digitale cadeaubonnen verras de ontvanger met een cadeaubon en bepaal je zelf de waarde! Zo kan iemand lekker zelf iets uit zoeken in onze snoepwinkel.
Voer het e-mailadres van de ontvanger in – of die van jezelf als je het liever uitprint-. Je kan ook een bericht meesturen als je dat wil.
De cadeaubon blijft 2 jaar geldig.
Je ontvangt de cadeaubon direct na aankoop via de e-mail. -
Mijn zending is al onderweg. Kan ik het bezorgadres nog aanpassen?
Dat gaat helaas niet. Wél kun je er soms nog voor kiezen om de zending te laten bezorgen bij een PostNL-punt. Of dit ook geldt voor jouw zending, zie je op track & trace bij PostNL.
Als je pakket nog niet verzonden is neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@prchtg.nl zodat we het adres kunnen wijzigen voor je!
-
Ik heb nog een cadeaubon uit de oude webshop, wat moet ik nu doen?
Als je een cadeaubon hebt de oude webshop (van voor mei 2024) stuur dan een mailtje naar info@prchtg.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
-
Waarom verpakken jullie de artikelen niet in een nieuwe doos?
We snappen dat een bestelling van PRCHTG altijd een feestje is. Daarom proberen we je pakket altijd zo vrolijk mogelijk te verpakken. Natuurlijk heeft onbeschadigd aankomen onze prioriteit . Ook vinden we het belangrijk om zoveel mogelijk materiaal te hergebruiken. Er wordt al zoveel papier weggegooid. Het kan dus goed zijn dat jouw bestelling in een gerecyclede doos wordt verzonden.
-
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Dit is momenteel geen optie, we zijn maar beperkt aanwezig in ons magazijn. We hopen in de toekomst wel ‘live shoppen’ aan te kunnen bieden.
-
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
We verzenden 2 keer per week. In de regel op dinsdag en vrijdag. Mocht je een bepaalde wens hebben, een cadeau snel in huis hebben bijvoorbeeld, dan kun je altijd even contact met ons zoeken. Zodra een artikel verzonden is, versturen wij een verzendbevestiging per mail. Wij zijn niet aansprakelijk voor vertragingen bij PostNL of DHL. Mocht het zo zijn dat je na 5 werkdagen na onze mail nog niets hebt ontvangen, zoek dan even contact met ons op.
-
Verzenden jullie internationaal?
Alle producten kunnen met PostNL of DHL worden verzonden naar Nederland, België en Duitsland, prijzen en leveringstijden kunnen verschillen per locatie. Heb je een vraag over jouw bestelling? Neem dan gerust contact met ons op via info@prchtg.nl
-
Wat zijn de verzendkosten?
Voor verzendingen binnen Nederland rekenen wij €6,95 verzendkosten, vanaf €150,00 is verzending binnen Nederland gratis.
Voor de verzending naar Duitsland en België rekenen we €12,00 handelingskosten. -
Is het mogelijk om een handmatige overschrijving te doen via mijn bank?
Voor nu is dit alleen mogelijk voor onze Duitse klanten.
-
Wat zijn de betalingsmethodes?
De betalingen op onze website zijn ondergebracht bij iDeal, Bancontact (BE) en Bankoverschrijving (DE).
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact met ons op of mail naar info@prchtg.nl