FAQ

Hier vind je de meest gestelde vragen over de webwinkel, betaalmethoden en het ruilen/retourneren. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons dan een berichtje, hieronder staat hoe je dat het beste kan doen. Bij voorkeur via deze twee mogelijkheden, via social media zijn we niet altijd in de gelegenheid te reageren.

Ruilen en retourneren

  • Mijn aankoop is beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?

    Als je bestelling beschadigd is aangekomen, is dat vervelend. Stuur een email naar retour@prchtg.nl met daarin de melding van het probleem. Stuur daarbij duidelijke foto’s van de schade. Het is een van de voorwaarden van PostNL.

    1 foto van de buitenverpakking met het verzendlabel zichtbaar.
    1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
    3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s.

    Wacht met het retour sturen van het pakket op onze instructies. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Beschadigde producten en foutieve leveringen worden uitsluitend retour genomen, na overleg met PRCHTG.

    Verkeerde artikel ontvangen? Stuur ons zo snel mogelijk een mailtje op retour@prchtg.nl met foto’s zodat wij je een passende oplossing kunnen aanbieden.

  • Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

    Als je je bestelling in huis hebt, heb je een wettelijke zicht- of bedenktermijn van 14 dagen. Meld je retour altijd even aan via retour@prchtg.nl en vernoem je naam en ordernummer. Retourneren is op eigen risico totdat wij de producten daadwerkelijk in goede conditie hebben ontvangen. Producten die zijn beschadigd tijdens het retourtransport door onvoldoende of niet toereikende verpakking, nemen wij niet retour. Dit ter beoordeling van PRCHTG. Stuur alles in originele staat en verpakking terug en voeg de pakbon toe.
    tip: Kies voor verzekerde verzending bij dure en/of breekbare artikelen.
    Gebruik geen ducttape of andere hardnekkige tapesoorten op de originele product verpakking. Op de omdoos is dit geen probleem

    Artikelen die niet per mail zijn aangemeld, kunnen niet in behandeling worden genomen. Verzendkosten zijn voor eigen rekening. Custom made producten of producten die speciaal voor jou zijn besteld, kunnen niet geretourneerd worden.
    We zorgen dat je betaling zo snel mogelijk wordt teruggestort nadat we je retour hebben nagekeken.

    Heb je een order geplaatst met gratis verzending en hou je een deel van de order?

    Indien je een order heeft geplaatst met gratis verzending dan zijn wij genoodzaakt de verzendkosten toch in rekening te brengen indien achteraf het minimum orderbedrag voor gratis verzending niet meer wordt gehaald. De order komt immers niet meer in aanmerking voor gratis verzending. Wij zullen bij het terugstorten van het retour ontvangen product deze verzendkosten alsnog achteraf in rekening brengen.

    Retouradres:
    PRCHTG
    Bobinesstraat 69
    3903 KE Veenendaal

Webwinkel

  • Kan ik iets reserveren voor?

    We hebben veel unieke items in de webshop staan. Het is daarom niet mogelijk om voor een lancering een bepaald item te reserveren.
    Via de nieuwsbrief en onze Instagram pagina kondigen we aan wanneer, en hoe laat, er weer iets moois aan komt.
    Om iedereen een eerlijke kans te geven op een uniek PRCHTG item reserveren we daarom niet.

    Heb je een item gezien uit de vaste collectie, dan kan je altijd even mailen met de vraag. Mail dan naar: info@prchtg.nl

  • Hebben jullie cadeaubonnen?

    Zeker! Met onze digitale cadeaubonnen verras de ontvanger met een cadeaubon en bepaal je zelf de waarde! Zo kan iemand lekker zelf iets uit zoeken in onze snoepwinkel.
    Voer het e-mailadres van de ontvanger in – of die van jezelf als je het liever uitprint-. Je kan ook een bericht meesturen als je dat wil.
    De cadeaubon blijft 2 jaar geldig.
    Je ontvangt de cadeaubon direct na aankoop via de e-mail.

  • Mijn zending is al onderweg. Kan ik het bezorgadres nog aanpassen?

    Dat gaat helaas niet. Wél kun je er soms nog voor kiezen om de zending te laten bezorgen bij een PostNL-punt. Of dit ook geldt voor jouw zending, zie je op track & trace bij PostNL.

    Als je pakket nog niet verzonden is neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@prchtg.nl zodat we het adres kunnen wijzigen voor je!

  • Ik heb nog een cadeaubon uit de oude webshop, wat moet ik nu doen?

    Als je een cadeaubon hebt de oude webshop (van voor mei 2024) stuur dan een mailtje naar info@prchtg.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Waarom verpakken jullie de artikelen niet in een nieuwe doos?

    We snappen dat een bestelling van PRCHTG altijd een feestje is. Daarom proberen we je pakket altijd zo vrolijk mogelijk te verpakken. Natuurlijk heeft onbeschadigd aankomen onze prioriteit . Ook vinden we het belangrijk om zoveel mogelijk materiaal te hergebruiken. Er wordt al zoveel papier weggegooid. Het kan dus goed zijn dat jouw bestelling in een gerecyclede doos wordt verzonden.

  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Dit is momenteel geen optie, we zijn maar beperkt aanwezig in ons magazijn. We hopen in de toekomst wel ‘live shoppen’ aan te kunnen bieden.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

    We verzenden 2 keer per week. In de regel op dinsdag en vrijdag. Mocht je een bepaalde wens hebben, een cadeau snel in huis hebben bijvoorbeeld, dan kun je altijd even contact met ons zoeken. Zodra een artikel verzonden is, versturen wij een verzendbevestiging per mail. Wij zijn niet aansprakelijk voor vertragingen bij PostNL of DHL. Mocht het zo zijn dat je na 5 werkdagen na onze mail nog niets hebt ontvangen, zoek dan even contact met ons op.

  • Verzenden jullie internationaal?

    Alle producten kunnen met PostNL of DHL worden verzonden naar Nederland, België en Duitsland, prijzen en leveringstijden kunnen verschillen per locatie. Heb je een vraag over jouw bestelling? Neem dan gerust contact met ons op via info@prchtg.nl

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Voor verzendingen binnen Nederland rekenen wij €6,95 verzendkosten, vanaf €150,00 is verzending binnen Nederland gratis.
    Voor de verzending naar Duitsland en België rekenen we €12,00 handelingskosten.

  • Is het mogelijk om een handmatige overschrijving te doen via mijn bank?

    Voor nu is dit alleen mogelijk voor onze Duitse klanten.

  • Wat zijn de betalingsmethodes?

    De betalingen op onze website zijn ondergebracht bij iDeal, Bancontact (BE) en Bankoverschrijving (DE).

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op of mail naar info@prchtg.nl